فایل جی

دریافت مقالات علمی و پروژه های دانشجویی

فایل جی

دریافت مقالات علمی و پروژه های دانشجویی

ادراک خطای زمان ومکان

ادراک خطای زمان ومکان




دانلود پاورپوینت با موضوع ادراک خطای زمان ومکان،
در قالب ppt و در 23 اسلاید، قابل ویرایش.

بخشی از متن پاورپوینت

مقدمه:
بخش عمده ای از خطاهای ادراک انسان در خطای بینایی یا همان خطا در دید متمرکز است زیرا بیشترین اطلاعات ورودی به دستگاه ادراکی انسان از طریق چشم صورت میگیرد.بنابراین مفهوم ادراک دارای ابعاد و معانی وسیعی است ادراک انسان از امور، به ذهن شخص ادراک کننده بستگی داردکه در شرایط زمانی ومکانی و وضعیت روانی اشخاص متفاوت است.
انیشتین پژوهش های زیادی در مورد معنای زمان کرده است و عاقبت به این نتیجه رسید که تمایز بین گذشته، حال؛ آینده توهمی همیشگی و همه جایی است در زندگی روزمره موقعیت های زیادی وجود دارد که مستلزم پیش بینی یا برنامه ریزی منظمی از رویدادهاست در اینگونه موارد تخمین زمان امری ضروری است ...


- این پاورپوینت کاملا استاندارد بوده و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی رعایت شده است.


تعداد مشاهده: 481 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: power point

تعداد صفحات: 23

حجم فایل:11,456 کیلوبایت



دانلود فایل

پاورپوینت درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد

پاورپوینت درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد




دانلود پاورپوینت با موضوع درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد،
در قالب ppt و در 32 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:انعطاف پذیری رفتاری در برابر انعطاف نا پذیری رفتاری
نتیجه مشکلات در هریک از این شش حوزه، چیزی است که انعطاف ناپذیری روان شناختی نامیده می شود.
انعطاف ناپذیری روان شناختی به خزانه رفتاری خشک و محدود اشاره دارد که با ارزش‌های فرد هدایت نمی شود، بلکه بیشتر توسط اجتناب تجربه ای و آمیختگی هدایت می شود.
اینکه چقدر روی هریک از این فرایندها تأکید شود بسته به مراجعین و اختلالات، متفاوت است.
 پروتکل درمان در شش حوزه اصلی تنظیم می شود:
درماندگی خلاق
کنترل مسأله است.
 خود به عنوان زمینه
 گسلش
 تمایل تجربه ای
انتخاب و ارزش ها

تعداد مشاهده: 708 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 32

حجم فایل:2,614 کیلوبایت



دانلود فایل

پاورپوینت روش های مشاوره گروهی

پاورپوینت روش های مشاوره گروهی




دانلود پاورپوینت با موضوع روش های مشاوره گروهی،
در قالب ppt و در 23 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:تعریف گروه:
تجمع بیش از 2 نفر یا بیشتر
ارتباط متقابل و کنش و واکنش
قوانین معین و پیروی از آن
هدف داشتن
علاقمند به ارضای نیازهای یکدیگر
1. روش آدلر
2. روش گشتالت
3. روش مراجع – محوری
4. روش رفتار درمانی
5. روش تحلیل تعاملی
6. روش اسلاوسون
7. روش ماراتن
8. روش نمایش روانی
9.روش آموزش حساسیت
10.مشاوره گروهی با کودکان پیش دبستانی
11.مشاوره گروهی با نوجوانان
12.مشاوره گروهی با جوانان  
1.روش آدلری :
روش مشاوره آدلر بر مشاهدات بالینی متکی است .به نظر آنسباکر و آنسباکر ، احساس کهتری و میل به قدرت جویی بروز مشکلاتی را موجب می گردد وچون اکثر مشکلات اصولا براثر روابط اجتماعی نامناسب به وجود می آیند ، فرد باید از طریق شرکت در گروه ، نحوه رفتار و تعامل صحیح اجتماعی را یاد بگیرد .
آدلر  انسان را موجودی اجتماعی وخلاق می انگارد  که هر عملش دارای هدفی است و احساس حقارت ؛ فرد را وامی دارد تابه طور جدی به جبران آن بپردازد .انسان برای نیل به هدفهایش از تمام امکانات خود بهره می گیرد .مشاوره فرد را در شناخت و بررسی هدف ها یاری می دهد


تعداد مشاهده: 696 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.ppt

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 23

حجم فایل:2,366 کیلوبایت



دانلود فایل

پاورپوینت شناسایی و هدایت استعدادهای کودکان

پاورپوینت شناسایی و هدایت استعدادهای کودکان




دانلود پاورپوینت با موضوع شناسایی و هدایت استعدادهای کودکان،
در قالب ppt و در 26 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:مکعب ها
در مقیاس استدلال ادراکی به تشخیص و شناسایی آسیب های مغزی می توان پرداخت در اکثر موارد ، نواقص ، آسیب ها و عوارض مغزی باعث می شود تا آزمودنی در مقیاس استدلال ادراکی نمرات پایین کسب کند. که آزمون طراحی با مکعب ها به عنوان کاربردی ترین آزمون در مقیاس استدلال ادراکی محسوب می شود که در راستای تشخیص و شناسایی آسیب های مغزی و ناتوانی روانی – حرکتی کاربرد دارد.
طراحی با مکعب که برای اولین بار در آزمون نظامی بتا کاربرد داشت هنوز هم به عنوان یک آزمون معتبر در مقیاس های هوشی قرار دارد.در این آزمون از آزمودنی خواسته می شود تا یک مدل ساختار یافته یا یک تصویر که از چیدن مکعب قرمز و سفید را مشاهده نماید و آن را بسازد.

در این آزمون مدیریت زمان ، تصویر سازی چند بعدی و از همه مهمتر پردازش دیداری فضایی بسیار حائز اهمیت است.

در فرایند نمره گذاری ، از امتیاز زمانی استفاده می شود و بدون امتیاز زمانی تنها به صحت و سقم طراحی با مکعب تاکید می شود.

در این آزمون ادراک دیداری یک عنصر بنیادی است و نقش تعیین کننده ای در عملکرد آزمودنی دارد و همچنین حرکت و شناخت با هم مرتبط هستند بنابراین فرایندهای شناختی با مهارت های حرکتی مرتبط است.
استفاده از مکعب های قرمز و سفید برای خلق مجدد تصویر یا طرح هدف توسط آزمودنی ، به هماهنگی دیداری – حرکتی و پردازش همزمان نیاز دارد . هنگامی که هماهنگی دیداری – حرکتی با نقص روبه رو شود و یا نتواند پردازش همزمان را انجام دهد آنگاه سازمان بندی و ادراک دیداری با مشکل رو به رو می شود.دانش آموزانی که در پردازش همزمان محدودیت هایی را دارند توانایی انجام دو یا چند تکلیف را به صورت همزمان نداشته و مشکلاتی را در سازمان بندی ادراکی و ادراک دیداری تجربه می کنندو در نتیجه تفاوت معنی داری بین نمره تراز با امتیاز زمانی و بدون امتیاز زمانی مشاهده می شود و احتمال اختلالات عصبی – تحولی است.

یکی از کنش های شناختی موثر بر عملکرد آزمودنی در این آزمون تلفیق فرایند های دیداری و حرکتی است که نقش تعین کننده ای در زمان واکنش دارد و علاوه بر تحلیل محرک دیداری ، موجبات ترکیب آن را با یک توانایی حرکتی فراهم می سازد که این گونه اقدامات در آزمودنی هایی که از نظر آسیب مغزی رنج می برند یا اختلالات حرکتی دارند مشکل است.

تعداد مشاهده: 796 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 26

حجم فایل:14,561 کیلوبایت



دانلود فایل

تحقیق نقش خانواده در آموزش علوم

تحقیق نقش خانواده در آموزش علوم




دانلود تحقیق با موضوع نقش خانواده در آموزش علوم ،
در قالب word و در 11 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:
دانش، شیوه‌ای برای شناخت جهان و زاویه و الگویی از تفکر است که از همان نخستین سال‌های زندگی شکل می‌گیرد. از این رو، مشارکت والدین در آموزش علوم به کودکان اهمیت زیادی دارد. خانواده‌هایی که با هم در جهان کاوش می‌کنند، اندیشمندان علمی و دانش‌آموزان عالی و دلخواه پرورش می‌دهند.
آن‌چه که به فرزندان خود می‌گویید مهم است، اما آن‌چه که نباید بگویید شاید مهم‌تر باشد. والدین، اغلب نگرش‌ها و انتظار خود را به طور مستقیم به فرزندانشان منتقل می‌کنند. اگر به فرزندتان می‌گویید «من هیچگاه درس علوم را دوست نداشتم» یا «من بدترین نمراتم را در درس علوم گرفتم»، شما این تصور را در او به وجود می‌آورید که درس علوم خسته کننده یا دشوار است، یا بدتر از آن، او تصور می‌کند شما کم‌کاری در درس علوم را از او می‌پذیرید. از سوی دیگر، اگر شما بگویید، «من خیلی دلم می‌خواهد می‌توانستم آن آزمایش را همراه شما انجام دهم» یا« من خیلی خوشحالم شما فرصت‌هایی دارید که من آن‌ها را از دست دادم»، شما درها را برای فرزندانتان باز می‌کنید. البته، قرار نیست همه‌ی بچه‌ها در یک رشته‌ی علمی تخصص بگیرند. اما هر بچه‌ای باید بتواند بزرگسالی شود که سواد علمی دارد و همه بچه‌ها باید بدانند اگر آنان علم را به عنوان یک حرفه برگزینند، می‌توانند انسان‌های موفقی شوند.
انتظار والدین می‌تواند نگرش‌های مثبتی در فرزندان ایجاد کند. فراموش نکنید که دخترها نیز به اندازه‌ی پسرها درباره‌ی علم کنجکاوند. برای دخترتان جعبه ابزار بخرید و به خاطر داشته باشید که علم اغلب با «ریخت وپاش» همراه است. ریخت وپاشی را که از فعالیتی همراه با شور و شوق فراهم می شود، با خروارها شلختگی مقایسه کنید که نتیجه بی‌توجهی و سهل‌انگاری است. والدین با پرسیدن پرسش‌های نامحدود و صرف وقت می‌توانند شوق آموختن را در فرزندانشان تقویت کنند.....

تعداد مشاهده: 661 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 11

حجم فایل:56 کیلوبایت



دانلود فایل