
خلاصه: هدف ـ در حالیکه سازمانهای تولیدی اولین آداپتورهای ISO9000 بودند اخیراً بسیاری از سازمانهای خدماتی نیز پیروی های تطبیقی داشته اند. هدف این متن مقایسه تجربیات این دو بخش با استاندارد است. طراحی / متدولوژی / روش (رهیافت) این تخقیق داده های را از سازمان خدماتی و 160 سازمان تولیدی با استفاده از یک ابزار عمومی اندازه گیری جمع آوری کرده است. یافته ها: نتایج نشان می دهند اختلاف آماری بارزی بین دو گروه در دوره های زمانی و قیمت بدست آوردن ثبت وجود ندارد. همچنین تنها نقاط اختلاف کوچکی انگیزه برا ...