دانلود تحقیق با موضوع بررسی مدیریت اجراء کار، در قالب word و در 25 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:ارتباطات از آنجا که انزوا یک نقصان بالقوه براى دورکارى شمرده مىشود، وجود ارتباطات مؤثر، ضرورى است. هوز (۱۹۹۶) ارتباطات خوب را چه بسا مهمترین کلید موفقیت در دورکاری مىشمارد. شیهى و کالاگر (۱۹۹۶) مىگویند که: ارتباطات چیزى بیشتر از یک رسانه براى کار یا از یک محصول جنبى زندگى سازمانى است. گفتگو، همان چسب روانشناختى است که کار کردن را امکانپذیر مىکند. سازمانها با گفتگوى اعضاى خود بهوجود آمده و استمرار مىیابند. دورکارى لاجرم با کاهش ملاقاتهاى رودررو نسبت به کار در داخل سازمان همراه است. نیلز (۱۹۹۴) اشاره مىکند که دورمدیران (Telemanagers)، تازهکار، نگران آن هستند که محرومیت از غناى ارتباطی، حالات چهره، اشارات بدن و صدا- آنچنان زیاد باشد که آنان در انتقال نظرات خویش به کارکنان خود دچار اشکال شوند. هنر در این است که براى هر نوع ارتباط، فنآورى مناسب انتخاب کنیم. در حالىکه تلفن براى ارتباطات ضرورى سیار مفید است، خدماتى از قبیل پست الکترونیکی، نمابر و پست عادى براى پیامهاى روزانه یا مطالب مفصل بسیار مناسب مىباشند. اگر ارتباط تعاملى باشد، ملاقاتهاى رودررو، تلفن و کنفرانس ویدیوئى (Videoconferencing)، فنآورىهاى بسیار مناسبى هستند. هیتلند (۱۹۹۸) در قبال تکیهٔ بیش از اندازه بر پست الکترونیکى یکطرفه هشدار مىدهد و مىگوید که بهتر است که از ترکیبى از تلفن، کنفرانس ویدیوئى و ملاقاتهاى رودررو بهره جست. گرى و دیگران (۱۹۹۳) به همزمانى ارتباط توجه کردهاند. براى برقرارى ارتباط همزمان در مکانهاى متفاوت ملاقاتهاى از راه دور، کنفرانسهاى شنیداری، دیدارى و تسهیم صفحهٔ نمایش (Screen Sharing) را پیشنهاد مىکنند. آنان پیامرسانى صوتى و الکترونیکی، کنفرانس رایانهای، تقویم مشترک، نگارش گروهى و پایگاههاى اطلاعاتى اشتراکى را بهعنوان فنآورى مناسب براى پیامرسانى (در زمانهاى متفاوت و در مکانهاى مختلف) را پیشنهاد مىکنند. اگر از کنفرانس ویدیوئى استفاده شود، ممکن است براى بهترین نتیجهگیری، به آموزش نیاز باشد. بسیارى از سیستمها کمى پرش دارند، که در این صورت باید در اشارات و حرکات بدنى تعدیل نمود. غالباً در هر زمان امکان صحبت کردن فقط یک نفر وجود دارد، از این رو شرکتکنندگان باید اشاراتى را به نمایش در آورند که نشان دهد در چه زمانى بیان یک نکته را تمام مىکنند. مدیران دورکاران براى حفظ تماس دورکاران با تحولات سازمان، راهبردهائى را تدوین کردهاند. مثلاً ممکن است توجه دورکاران را به رویدادهاى اجتماعى جلب کنند یا نشریات به آنان امانت دهند. ممکن است آنان را به استفاده از تسهیلات شبکهٔ داخلى شرکت تشویق کنند. در طرحهاى بزرگ دورکاری، شاید تولید خبرنامهها و کاستهاى صوتى یا ویدیوئى مخصوص دورکاران سازمان نیز مناسب باشد. مهارتآموزى در یک محیط کارى همواره متغیر، مهارتآموزى یک امر حیاتى است. این موضوع براى دورکاران چه بسا از اهمیت بارزترى برخوردار باشد. دورکاران لازم است که علاوه بر خبرگى در کار خویش، تعدادى از مهارتهاى زیر را نیز داشته باشند. علاوه بر سواد رایانهاى و مدیریت زمانى خوب، دورکاران نیاز به مهارتهاى بین فردى براى برقرارى روابط مؤثر کارى بدون نیاز به ملاقات رودررو دارند. دورکاران خویشفرما باید قادر به بازاریابى و عرضهٔ یک خدمت به یک خدمتگیر دوردست، و مدیریت خدمتگیران راه دور باشند. آنها باید بتوانند با توجه به اقتضائات از امکانات مخابراتى استفاده کنند و آن امکانات مخابراتى را انتخاب نمایند که با خدماتى که ارائه مىدهند تناسب داشته باشد. دانستن چارچوب حقوقى و قانونى مربوط به دورکارى نیز مفید است. دورکاران استخدام شده براى آمادگى بهمنظور کار در خانه به مهارتآموزی، از جمله آموزش مهارتهاى بهداشتى و ایمنی، احتیاج دارند. هوز (۱۹۹۷) توصیه مىکند که مهارتآموزى شخصاً انجام شود. وى تأکید مىکند در جائى که کارکنان مستقر در محل سازمان آموزش حضورى مىبینند، نباید از دورکاران انتظار داشت تا با استفاده از دستنامهها خودآموزى کنند. همهٔ دورکاران براى ارتقاء مهارتهاى کنونى خود در حوزهٔ فنآورى اطلاعات و کسب مهارتهاى جدید به آموزش نیاز دارند. مدیران و دورکاران باید در مورد روشهاى کارآمد برقرارى ارتباط آموزش ...