دانلودتحقیق با موضوع مونتاژ در سینما، در قالب word و در 86 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق: تحقیقی که پیش رو نگاهیست هر چند کوتاه به مقولهی مونتاژ در سینما و نقش
تعیین کنندهی آن در کمک به ایجاد هر آنچه درونمایهی یک سکانس در تلاش به
تصویر کشیدنش است . هر واقعهای دارای یک ریتم است . و مونتاژ ریتم
ایجاد شده در دکوپاژ را پوپاتر و زندهتر میکند. تدوینگران بزرگ همیشه به
دنبال یافتن نقاط مناسبی هستند برای برش همان نقاط مهمی که چشمهای خیرهی
تماشاگر را به درون واقعه پرتاب می کنند . همان نقاطی که دیده نمیشوند و
گاهی دیده میشوند تا به فراخور خود حس و فاصله ایجاد کنند . به هر حال
مسئلهی کات یکی از مهمترین مسائل سینماست . صفحات پیش رو به بررسی یک
سکانس از فیلم غلاف تمام فلزی ساختهی استنلی کوبریک فقیدبا تدوین مارتین
هانتر می پردازد پیش از هر چیز باید گفته شود انتخاب این فیلم و این سکانس
(سکانس کشتن گروهبان هارتمن وسط سرباز پایل و خودکشی پایل - در دستشویی
آسایشگاه -)برای بحث تحلیلی مونتاژ شاید کمی بحث انگیز باشد . غلاف تمام
فلزی فیلمی است که بیشتر تحرک بصریاش را از دکوپاژ خلاقانهی استنلی
کوبریک می گیرد تا اینکه بیشتر به مونتاژ متکی باشد تدوین این فیلم تدوینی
است ساده و بیتکلف که بجای خود نمایی کارهای عجیب و غریب دینامیک بیشتر
در خدمت نگاه و ریتم ذهنی استنمی کوبریک است . و تمام تلاش مارتین
هانتر بر این اساس بوده تا بهترین و موثرترین نقاط را برای برش
راشهایکارگران پیدا کند تا بدان وسیله واقعهی موجود هرچه زندهتر و
روانتر مقابل چشمهای مخاطب تصویر شود . چنین مونتاژی درعین سادگی باید
آنقدر هوشمندانه ،ظریف و هدفدار باشد تا بتواند رابطهی فیزیکی و زمانی
پلانها را به منطقیترین و روانترین شکل نشان دهد و ما را با واقعه و کنش
صحنه همراه کند . باید به خاطر داشته باشیم ،مهمترین نقاط ، نقاطی
هستند که ما را به جزئیات واقعه میبرند ، به ما هیجان میدهند ما را از
اتفاقات صحنه آگاه می کنند و به آنها دور یا نزدیک میکنند ... تمام
این نقاط در صحنه هستند ، در کنش جاریاند و در جهان ذهنی کارگردان
شناورند ، تنها باید آنها را پیدا کنیم و با آنها به درون دنیای روی پرده
پرتاب شویم این کار تدوینگران است ...