دانلود تحقیق با موضوع تأثیر دوره پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی کودکان دوره ابتدایی شهر تهران،در قالب word و در 120 صفحه، قابل ویرایش، شامل: فصل اول: 2- بیان مسأله 3- ضرورت و اهمیت تحقق 4- اهداف تحقیق 5- تعریف اصطلاحات تحقیق6- سؤالات تحقیق7- تعاریف عملیاتی7- فرضیه تحقیق8- متغیرها فصل دوم: پیشینه مطالعاتی9- تاریخچه آموزش در دوران کودکی در جهان10- تاریخچه آموزش و پیش دبستانی در ایران11- سیر فرهنگ و تعلیم و تربیت در اروپا12- تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام13- مرور اجمالی بر آموزش پیش دبستانی در کشور های مختلف جهان14- تأثیر اشتغال مادران بر عملکرد کودکان پیش دبستانی
فصل سوم: روش تحقیق16- مقدمه17- جامعه آماری18- نمونه آماری19- روش جمع آوری اطلاعات20- تجزیه و تحلیل داده ها 21- آزمون T 22- ویژگی های توزیعای T استودنت23- آزمون T مقایسه میانگین های مستقل فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها24- خلاصه نتایج آماری25- جدول توضیع جدول فراوانی درس فارسی26- جدول توضیع فراوانی درس ریاضی 27- لیست نمرات پس آزمون درس املا 28- جدول توزیع فراوانی درس املا فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات29- خلاصه و نتیجه گیری 30- محدودیت های تحقیق31- توصیه ها برای تحقیقات بعدی32- منابع
چکیده تحقیق:این پژوهش تحت عنوان تأثیر دوره پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی کودکان دوره ابتدایی شهر تهران صورت گرفته است.جامعه آماری شامل60 نفر، که انتخاب آن ها به صورت کاملاً تصادفی می باشد. با توجه به اینکه پژوهش های متعدد در مورد پیشرفت تحصیلی صورت گرفته، اما هنوز بسیاری از زوایای این امر مهم ناشناخته باقی مانده و کشور ما با وجود سرمایه گذاری ها و صرف هزینه های کلان، هنوز موفقیت های لازم را در این زمینه کسب نکرده است. این پژوهش در صدد است تا زاویه ای دیگر از این پدیده را روشن کند و مسئولین آموزشی را برای رسیدن به اهدافشان یاری نماید.امروزه این نکته در زمینه تربیت مسلم است که متناسب بودن برنامه و محتوای آموزشی با مراحل تحول دانش آموزان باعث فهم مطالب و اجتناب از انباشن حافظه می گردد و یک ضرورت آموزشی محسوب می شود.براین اساس پژوهش حاضر در صدد است تا ارتباط بین تأثیر پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی بین کسانی که دورۀ پیش دبستانی را طی نموده اند و آن هایی که از گذارن این دوره بی بهره بوده اند را روشن سازد.