دانلود تحقیق با موضوع تجربیاتی کاربردی در سنجش و ارزشیابی دانش آموزان،در قالب word و در 13 صفحه، قابل ویرایش.
مقدمه تحقیق:یکی از اهداف اساسی آموزش و پرورش، آشنا کردن دانشآموزان با مسائل مختلف زندگی اجتماعی در کشور و یادگیری مواجهه منطقی با آن مسائل است.این نگرش و مواجه منطقی باعث بهبود کیفی زندگی افراد جامعه میشود. بنابراین یکی از فنون مورد مطالعه معلمان فن ارزشیابی از آموختههای دانشآموزان است. اگر ارزشیابی درست به کار شود، معلمان را قادر میسازد که یادگیریهای دانشآموزان را به نحو چشمگیری بهبود بخشد.آموزش و پرورش در رسیدن به اهداف خود دارای مشکلات فراوانی است. یکی از معضلات نظام آموزشی کشور در زمینه امتحان است. ارزشیابی یادگیریهای دانشآموزان، یکی از اساسیترین و در عین حال پیچیدهترین ارکان نظام آموزشی است و امتحان عامل مهمی در جهت شناخت دانشآموزان، تعیین میزان اهداف، کشف نارساییهای و مشکلات دانشآموزان و پیشرفت و بهبود روشهای تدریس محسوب میشود که معلمان در آن نقش مهمی دارند.قابل ذکر است که آگاهی معلم از استفاده از ارزشیابی مناسب گاهی مؤثر در کیفیت مطلوب فرآیند یادگیری است و تأثیری مثبت در تغییر روشهای نامطلوب تدریس دارد. معلم با آگاهی از نتایج روش یاددهی میتواند روشهای صحیح را بشناسد و در تأیید و تداوم آن بکوشد و از شیوههای نامطلوب خود مطلع شد و آن را متحول کند که نتیجه همه این امور بهبود کیفیت آموزشی و تعلیم و تربیت خواهد بود.