دانلود تحقیق در مورداصول برنامه ریزی درسی،در قالب word و در 39 صفحه، قابل ویرایش، شامل: فصل اول: ماهیت برنامه ریزی درسیمفهوم برنامه درسیتعریف برنامه ریزی درسی و برنامهریزی آموزشیمقایسه برنامه ریزی آموزشی و درسی (دو روی یک سکه)برنامه درسی، آموزش و تدریستاریخچه تحولات برنامه درسیتحولات مفهوم برنامه درسیمفهوم رویکرد برنامه درسی و انواع آناصول برنامه درسی مبتنی بر مفاهیم فصل دوم: مبانی فلسفی برنامه ریزی درسی سیر فلسفیتعریف فلسفهفعالیت های تربیتی و فلسفه رابطه فلسفه با برنامه درسیمقوله های فلسفی (حوزه مهم بینشی)فلسفه طرفداران موضوعات اساسیپایدارگرایی اصول اساسی پایدار گرایان (شش اصل)پیشرفت گراییاگزیستانسیالیسم اصول فلسفی برنامه درسی فصل سوم: مبانی روان شناختی برنامهریزی درسیچرا به مطالعه می پردازیم؟تعریف یادگیرییادگیری و تدریسعمده ترین نظریات یادگیرینظریه پیوندگرایینظریه رفتارگرایی نظریه رشد شناختی پیاژه نظریه اجتماعی یادگیری مشاهده ایانواع تئوری های یادگیری (از نظر تاریخی)نکاتی در مورد نظریات یادگیری برنامه درسی و تفکرتفکر خلاق و انتقادی و برنامه درسیپرورش تفکر خلاق و انتقادی در کلاس درس اصول پرورش تفکر خلاق و انتقادی تکنیک های پرورش تفکر خلاق و انتقادیحل مسأله و برنامه درسینکات مهم برای ایجاد یادگیری معناداراصول روانشناختی برنامه درسی فصل چهارم: مبانی جامعه شناسی برنامهریزی درسیجامعهفرهنگبرنامه درسی و عناصر مهم فرهنگبرنامه درسی و میراث فرهنگی مدرسه، آزمایشگاه، جامعه شناخت مشکلات اجتماعی حال و آینده جامعه و تلاش برای مقابله با آن هاجامعه در حال تغییرنحوه برخورد برنامه ریزان درسی با مسائل و نیازهای اجتماعیشواهدی از میزان تغییر مشکلات اجتماعی و برنامه ریزی درسیحالا مشکلات اجتماعیانفجار دانشمسائل اقتصادیمسائل اجتماعی- جمعیتیراهبردهای تربیتی برای مقابله با مشکلات اجتماعیاجتماع و گروه های اجتماعی گستردگی تعاملات انسانها با یکدیگرمسائل ناشی از تغییر سازمانمسائل ارزشی تعامل علایق شخصی و نیازهای اجتماعیکلاس درس به عنوان یک گروه اجتماعی پویاپویایی گروه چیست و پویایی گروهی در مدرسه و تعلیم و تربیت اصول و اشارات اجتماعی برای برنامه ریزان درسی فصل پنجم: ارزش یابی برنامههای درسیتفاوت ارزش یابی و سنجش کارکردهای عمده ارزشیابی انواع ارزش یابی مراحل ارزش یابی تشخیصیموضوعات اساسی ارزش یابی برنامه فصل ششم: تحلیل محتوای برنامه یا کتاب درسیمراحل تحلیل محتوا (از نظر بولا) داوران؛ ز) تحلیل محتوای کتب؛ ح) تعیین پایایی و روایی نتایج شناختتکنیکهای متداول در تهیه کتب درسیعوامل مؤثر در طراحی و تهیه کتب درسیراهبردهای شناختیویژگیهای مطلوب کتب درسی (طرح 20 معیاری): فقط 4 مورد چگونگی درجه بندی و تحلیلارزیابی سطح خوانایی متون
بخشی از ابتدای تحقیق: تعریف برنامهریزی: نقشه کشیدن برای دستیابی به خواستهها و در مفهوم دقیق تر آن یعنی، برنامهریزی فراگردی است مداوم، حساب شده و منطقی، جهت دار و درونگرا به منظور ارشاد و هدایت فعالیت های جمعی برای رسیدن به هدفهای مطلوب. مفاهیمی که در برنامه ریزی مورد توجه قرار میگیرند: 1- جریان و مداومت 2- تفکر و عقلانیت 3- دروننگری و هدفگیری 4- ارشاد و هدایت مفهوم برنامه درسی:کلمه برنامه درسی، معادل واژه انگلیسی Curriculum است، به معنای فاصله و مقدار راهی که باید طی شود تا فرد به هدف برسد. تعریف برنامه ریزی درسی و برنامهریزی آموزشی:فرآیند برنامه ریزی درسی شامل سازماندهی فعالیت ها و ارزش یابی میباشد و هدف آن، ایجاد تغییرات مطلوب و محور آن یادگیرنده است. برنامه ریزی آموزشی را میتوان سازماندهی یا اصلاح فعالیت ها، تجهیز منابع و امکانات آموزشی برای تحقق بهتر اهداف آموزشی تعریف نمود ...