فایل جی

دریافت مقالات علمی و پروژه های دانشجویی

فایل جی

دریافت مقالات علمی و پروژه های دانشجویی

تحقیق تاریخچه هنر جهان

تحقیق تاریخچه هنر جهان




دانلود تحقیق در مورد تاریخچه هنر جهان،در قالب word و در 120 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
بخش اول: تاریخ هنر جهانo    هنر ابتداییo    هنر های بدویo    هنر بین النهرینo    هنر آکدo    هنر بابلo    هنر آشورo    هنر مصرo    هنر هند o    هنر یونان باستانo    هنر باختر در دوره ی نوزایی (رنسانس)•     شیوه ی باروک•     شیوهی رمانتیسیسم•     نقاشان رمانتیسیم•     شیوه ی امپرسیونیسمo    قرن بیستم و جلوه هایی از نو گرا•     سمبولیسم•     کوبیسم•     اکسپرسیو نیسم•     دادا و سوررئالیسم•     پیکره سازی نو گرا
بخش دوم: تاریخ هنر ایران o    هنر پیش از تاریخo    تمدن سیلک چشمه علی و تپه حصار•    دوره مفرغ•    عصر آهنo    تمدن زیویه و حسنلوo    هنر املش و مارلیکo    هنر هخامنشی•    صنایع دستی•    حجاری و پیکر تراشی•    معماریo    هنر اشکانی و پارتی•    آثار سفالی و فلزی•    معماری حجاری و نقاشیo    هنر ساسانی•    معماری•    پیکر تراشی نقاشی و موزائیک•    سفالگری فلزکاری و شیشه سازی•    منسوجاتo    هنر دوران اسلامی•    معماری•    نقاشی•    منسوجات•    سفالگری شیشه گری و فلز کاریo    هنر سلجوقی•    معماری•    سفالگری و فلزکاری•    نگارگریo    هنر ایلخانی•    معماری•    نقاشی•    سفالگری و فلزکاریo    هنر تیموری•    معماری•    نقاشی•    سفالگری فلزکاری حکاکی و حجاری•    خوشنویسی و تجلیدo    هنر صفوی•    معماری•    نقاشی•    سایر هنرهاo    هنر قاجاریه•    معماری•    نقاشی•    سایر هنرها

بخشی از متن تحقیق:هنر ابتدایی:مقصود ما از هنر ابتدایی، جلوه های آفرینش هنری توسط انسانهایی است که هنوز نتوانسته اند پای در جاده تمدن بگذارند و از این رو فرهنگ آنها ساده و ابتدایی است. هنر ابتدایی از یک طرف شامل هنر غارنشینان زمانهای بسیار دور می شود و از سوی دیگر، هنر انسانهایی را در برمی گیرد که در زمانهای اخیر و حتی امروز در نقاط دور افتاده کره زمین زندگی بدوی خود را می گذرانند. در حدود 50 هزار سال قبل یعنی دوران دیرینه سنگی، انسان در غارها زندگی می کرد. او نقاشیهایی از خود باقی گذارده که از هر لحاظ موجب شگفتی بشر امروزی است.
هنر غارنشینان را می توان اولین بخش از تاریخ تفکر، تخیل و خلاقیت بشری بشمار آورد. چرا که به واسطه قابلیت ساختن تصویر و نماد (سمبل) بود که بشر توانست بر محیط خود مسلط شود .در غارهای جنوب فرانسه و شمال اسپانیا تولد این توانایی بشری را مشاهده می کنیم.
انسان غارنشین بوسیله تصاویر ی که به دیواره این غارها کشید، می توانست تجربیات زندگی پر کنکاش خویش را ثابت و پا برجا نگه داشته و جریانات بهم پیوسته زندگی را بصورت شکلهای ساکن و مجزا از هم نشان دهد. طریقه ترسیم پیکر (فیگور) حیوانات آنطور که در نقاشیهای غار لاسکو فرانسه دیده می شود، طبیعت گرایانه (ناتورالسیمتی) است. طوری که نقاش سعی کرده حرکت پیکر حیوان را تا حد امکان طبیعی و نزدیک به واقعیت نشان دهد. گرچه پیکرها بسیار نزدیک به طبیعت و درست کشیده شده اند، ترتیب و آرایش آنها برروی دیوارها نشان می دهد که هنرمند به هیچ وجه در بند رابطه تصاویر با یکدیگر نبوده است و هیچ تنظیمی در مورد کمپوزیسیون (ترکیب بندی) صورت نگرفته است. هنرمند شکارگر از سطوح نامنظم و دست نخورده دیوارها یعنی از برجستگی و فرورفتگی ها و لبه ها با مهارت استفاده کرده است تا به شکلهای خود واقعیت بیشتری بدهد. بطور مثال یک برآمدگی دیوار که در داخل طرح یک گاومیش قرار می گیرد، می تواند حجم شکم جانور را القاء کند...

تعداد مشاهده: 6736 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 120

حجم فایل:83 کیلوبایت



دانلود فایل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.