هدف استراتژی جودویی استراتژی جودویی ( JUDO STRATEGY) روشی برای رقابت با حریفان قدرتمندتر است که بـــر مهارت بیش از بزرگی و قدرت تاکید می کند. دلایل استفاده از کلمه جودو در این استراتژی این ایده بر اساس شباهتهای بالقوه ای که بین این نوع استراتژی و ورزش جودو وجود دارد بنا نهاده شده است. جودو بر ۳ اصل حرکت، تعادل و قدرت اهرمی بناشده تاریخچه استراتژی جودویی استراتژی جودویی اولین بار در سال 2002 مطرح شد. شکل جدید و کاربردی تری از استراتژی های رقابتی را به نمایش گذاشت. قبل از توسعه استراتژی جودویی، مفهومی به نام اقتصاد جودویی مطرح گشت که حداقل ۲۰ سال از موضوع های مهم در جهان اقتصاد بوده است. جودیس جلمن و استیون سالوپ، دو اقتصاددانی بودند که واژه اقتصاد جودویی را ابداع کردند اقتصاد جودویی راهبردی است که به یک شرکت اجازه می دهد که از رقیب بزرگتر به عنوان مزیت برای خود بهره بگیرد