فایل جی

دریافت مقالات علمی و پروژه های دانشجویی

فایل جی

دریافت مقالات علمی و پروژه های دانشجویی

تحقیق شناخت رشته والیبال

تحقیق شناخت رشته والیبال




دانلود تحقیق با موضوع والیبال،
در قالب word و در 15 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
والیبال یکی از رشته‌های ورزشی جهانی است که شهرت جهانی خود را مرهون مسابقات المپیک ۱۹۶۴ توکیو است. والیبال در سال ۱۸۹۵ از کشور آمریکا شروع شد ولی انجمن آماتوری والیبال انگلیس و ایرلند شمالی در سال ۱۹۵۵ تلاش در شناساندن این ورزش به جهانیان کردند. این ورزش در مدارس و باشگاه‌ها پیشرفت شایانی نموده است و همچنان که مردم سعی در شناساندن آن می کنند به شدت رو به ترقی و تکامل می‌باشد. والیبال برای تمام گروه‌های سنی مناسب بوده و قابل اجرا در داخل خانه یا خارج از محیط آن می‌باشد. از نظر اجتماعی و فیزیکی مزایایی بیش از سایر ورزش‌های باستانی دارد. در مورد اجرای بازی باید گفت که احتیاج به فضای کمی داشته و وسایل آن که شامل توپ و تور می‌باشد گران نیستند. در هنگام بازی پرورش فیزیکی خارق‌العاده‌ای را برای بازیکنان فراهم نموده و در نوع خود جز یکی از مهیج‌ترین بازی‌ها محسوب می‌شود.
تولد والیبال
والیبال ورزش مورد علاقه سربازها در جنگ جهانی دوم بود. ورزش والیبال (Volleyball) که در ابتدا مینتونت (Mintonette) نامیده می‌شد در سال ۱۸۹۵ - یعنی چهار سال پس از تولد بسکتبال - توسط فردی بنام ویلیام جی. مورگان (William G. Morgan) ابداع شد. مورگان متولد سال ۱۸۷۰ در شهر نیویورک بود که پس از تحصیل در کالج جوانان مسیحی مسئولیت تهیه برنامه‌های ورزشی برای سلامتی و تندرستی مردان به او واگذار شد. این بازی از ترکیب بازی‌های بسکتبال، تنیس و هندبال به دست آمد و هدف اولیه آن بود که برای افرادی که تمایل به تحرک کمتری دارند، ابداع شود.....

تعداد مشاهده: 1097 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:212 کیلوبایت



دانلود فایل

تحقیق روان ‌شناسی خواب

تحقیق روان ‌شناسی خواب




دانلود تحقیق با موضوع روان ‌شناسی خواب،
در قالب word و در 18 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
روان‌شناسی خواب
روان‌شناسی خواب، شاخه ای از علم روان‌شناسی است که به بررسی تغییرات بدن انسان در سطوح مختلف عمق خواب می‌پردازد. در این شاخه از روان‌شناسی اختلالات خواب از جمله: 1. خوابگردی  2. فلج خواب   3.هراس‌ شبانه   4. پرخوابی  و 5.  کم‌خوابی  مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این رشته، محتوا و معنای احتمالی رویاها تجزیه مى‌شود. زیگموند فروید بنیانگذار رشتهٔ روان‌شناسی خواب بود.
خواب :
خواب کاهش ناگهانی جریان خون در زمان استراحت است به طوری که فعالیت بدن و ذهن کم شود و توهم‌های بینایی جایگزین تصاویر واضح واقعی بشوند. در بین پستانداران، پرندگان، ماهیان و دیگر جانوران مراحل خواب و بیداری وجود دارد. خواب برای سلامت و بهزیستی بدنی و روانی انسان‌ها و جانوران اهمیت دارد.
عمق خواب :

عمق خواب میزان خواب آلودگی است که آن را می‌توان با ثبت الکتروآنسفالوگرام، حرکت های چشم، فشارخون و ضربان‌های قلب سنجید. از شروع خواب تا عمیق ترین مرحلهٔ آن بین سه تا پنج مرحله فاصله است.رویا در مراحل خواب سطحی اتفاق می افتد. معمولاً به هنگام خواب رفتن، نظام منطقی افکار به هم می ریزد، تصاویر بینایی از ذهن می گذرد. به دنبال این مرحله، عبوری سریع به خواب عمیق دیده می شود که به عمیق ترین سطح خواب در تمام طول شب می رسد. این خواب، بین بیست تا سی دقیقه به طول می‌انجامد. آن‌گاه خواب به تدریج سبک می‌شود، هفتاد دقیقه پس از به خواب رفتن، خواب به سطحی‌ترین حالت خود می رسد. در طول این مرحله خواب سبک، نخستین مرحله رویای شبانه شروع می‌شود و بین پنج تا ده دقیقه به‌طول می‌انجامد. به دنبال‌ این مرحله، یک مرحله خواب عمیق‌تر آغاز می شود که سومین ساعات خواب را به دورهٔ دوم طولانی‌تر رویا و خواب سطحی‌تر متصل می کند.دوره سوم رویا، در پنجمین یا ششمین ساعت خواب اتفاق می‌افتد و بیست تا سی دقیقه به طول می‌انجامد. در هفتمین ساعت خواب دوره دیگری‌ از خواب سبک و رویا موجود است که حدود یک ساعت طول می‌کشد.
ثبت حرکات کرهٔ چشم، نشان دهندهٔ فعالیت رویا است. چشم‌ها در طول خواب، معمولاً حرکات آهسته ای دارند. کرهٔ چشم در این حرکات به بالا و داخل چرخش دارد، گاهی ناگهان، مجموعه‌ای از حرکات سریع چشم در محور افقی یا بالا و پایین ملاحظه می‌شود که ممکن است بیست دقیقه یا بیشتر، به طول انجامد. این مرحله هم‌زمان با‌‌ رویا است زیرا هم‌زمان با حرکات سریع چشم، فعال شدن هیپوفیز نیز دیده می شود.....

تعداد مشاهده: 608 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 18

حجم فایل:125 کیلوبایت



دانلود فایل

تحقیق آگاهی بر عملکرد

تحقیق آگاهی بر عملکرد




دانلود تحقیق با موضوع آگاهی بر عملکرد،
در قالب word و در 16 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:چکیده
هدف در این بررسی مشاهده از آگاهی بر عملکرد می باشد.
این آزمایش از نوع طرح های بازگشتی «ABA» و جزو مطالعات موردی (Case study) می باشد. این آزمایش در سه مرحله صورت گرفت، بدین صورت که در هر مرحله آزمودنی با چشم های بسته تعدادی خط را می بایست مابین دو خط افقی به نام های خط پایه و خط معیار رسم می کرد. حالت مطلوب خطوط به اندازه cm 10، یعنی فاصله بین دو خط پایه و معیار بود. در مرحله دو متغیر مستقل که آگاهی دادن به آزمودنی از عملکردش بوسیله آزماینده بود اعمال شد. نتیجه تجزیه و تحلیل های آماری نشان داد که آگاهی بر عملکرد این آزمودنی تأثیر خاصی نداشته است. البته اجرای این آزمایش خالی از نقاط ضعف نبود.

مقدمه:
هر فرد در طول زندگی روزمره خود با موقعیت های گوناگونی مواجه می شود که باید واکنش های خاصی را از خود بروز دهد. در این میان واکنش فرد نمی تواند در همه موارد خود انگیخته و غریزی باشد، چون در این صورت این تعداد معدودی پاسخ برای تمام واکنش ها موجود می بود. بلکه این واکنش ها به  صورت های گوناگون در برابر محرک‌های متفاوت و حتی در مقابل یک محرک در شرایط متفاوت متغیر است. عوامل متعددی بر روی این تغییرات پاسخ ها نقش دارند  که از جمله آنها می توان به یادگیری، آگاهی، عادت …. اشاره کرد. ....

تعداد مشاهده: 591 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:50 کیلوبایت



دانلود فایل

تحقیق درونه‌ گیری و ربط

تحقیق درونه‌ گیری و ربط




دانلود تحقیق با موضوع درونه‌ گیری و ربط،
در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:درونه‌ گیری و ربط
جمله‌ها زنجیره‌هایی از واژه‌های مرتبط یا واحدهای بزرگتری، شامل یک فاعل اسمی و یک فعل یا گزاره هستند. برای مثال، جمله "she ate cookies" زنجیره‌ای از واژه‌هاست که به شیوه‌ای خاص به هم ربط داده شده‌اند. she روی cookies عمل می‌کند. زنجیره‌های دیگر می‌توانند به صورت یک مجموعه شامل موارد پشت سر هم وجود داشته باشند. همه ما تا به حال جمله‌ای مانند زیر را از یک کودک شنیده‌ایم:
I ate popcorn, cotton candy, hotdogs, soda, ice cream, pretzels, and threw up.
در اینجا فاعل روی چند مفعول پشت سر هم عمل می‌کند.
واحدهای موجود در جملات واژه‌ها، عبارات و بندها هستند. عبارت، گروهی از واژه‌های مربوط به هم است که شامل فاعل و گزاره نمی‌باشد و به عنوان جانشین اسم، توصیف کننده اسم یا فاعل به کار می‌رود، برای مثال عبارت to fish می‌تواند جانشین یک اسم بشود. در جمله "I love candy" وto fish می‌تواند جانشین candy، یک اسم، شود: "I love to fish" عبارات دیگر یا اسامی را توصیف می‌کنند، مانند
: "The man in the blue suit"، یا افعال را، مثل "Loren fought with a vengeance". عبارت منجر به درونه‌گیری در جمله می‌شود.
در مقایسه با عبارت، بند گروهی از واژه‌هاست که هم شامل فاعل و هم گزاره می‌باشد. بندی که از نظر گرامری به تنهایی کامل باشد، یک جمله ساده است. بنابراین "Jesus wept" یک جمله ساده است. گاهی ممکن است یک جمله شامل بیش از یک بند باشد. وقتی یک جمله با جمله دیگر ترکیب می‌شود، هر کدام از آنها، بندهای اصلی می‌شوند. یک جمله مرکب شامل دو یا تعداد بیشتری بند اصلی می‌باشد که به طور همتراز ربط داده شده‌اند، نظیر "Mary drove to work, and she had an accident" هم "Mary drove to work" و هم "She had an accident" جملات ساده‌ای هستند که در جمله مرکب بزرگتر، نقش بندهای اصلی را دارند. بندهای اصلی ممکن است با حروف ربط، مانند if, because, but, and و غیره به هم متصل شوند. این فرایند ربط یا همپایگی نامیده می‌شود.
برخی بندها، مثل Whom we met last week اگر چه شامل یک فاعل و یک گزاره هستند اما نمی‌توانند به تنهایی به کار روند. در این مثال، we فاعل و met گزاره یا فعل اصلی می‌باشند. چنین بندهایی، وابسته نامیده می‌شوند که به عنوان اسم، صفت یا قید در ترکیب با بند اصلی به کار می‌روند. برای مثال she is the girl ، یک جمله ساده، یا بند اصلی، می‌تواند با بند وابسته بالا ترکیب شود و جمله "she is the girl whom we met last week" را شکل دهد.
چنین جمله‌ای که از یک بند اصلی و حداقل یک بند وابسته تشکیل شده، جمله مرکب نامیده می‌شود. بند وابسته برای درونه‌گیری در بند اصلی بیان می‌شود. در کل بندهای وابسته با حروف ربط مخصوص به خودشان مانند
while, until, before, although, after و when یا با ضمایر موصولی مانند which, who و that شروع می‌شوند. برای مثال، جمله "He doesn’t know when it began to rain" شامل بند وابسته when it began to rain می‌باشد، که نقش فاعل فعل know را ایفا می‌کند در "The man who lives here hates children" ، who lives here بند وابسته‌ای است که man را توصیف می‌کند.
در بخش بعدی، تحول درونه‌گیری و ربط را در یک جمله مورد بحث قرار خواهیم داد. درونه‌گیریهای چندگانه می‌توانند منجر به جمله‌های خیلی پیچیده شوند.....

تعداد مشاهده: 576 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 17

حجم فایل:18 کیلوبایت



دانلود فایل

تحقیق نظریه برونر

تحقیق نظریه برونر




دانلود تحقیق با موضوع نظریه برونر،
در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:جروم برونر یکى از روانشناسان آمریکاست که در زمینهٔ یادگیرى شناختی، بویژه دربارهٔ فعالیت آموزشى و کلاس، به مطالعه و تحقیق پرداخته است. او صاحب نظریهٔ یادگیرى اکتشافی (discovery learning) است. برونر بیشتر به مطالعهٔ فرایند یادگیرى در کلاس درس مىپردازد و به مطالعهٔ یادگیرى حیوانات از جمله موش، میمون و پرندگان کمتر رغبت نشان مىدهد. او دیدگاههاى خود را در کتابى به نام به سوى یک نظریهٔ آموزشى (Toward a Theory of Instruction) مطرح کرده است. وى معتقد است که نظریات آموزشى باید جوابگوى این سؤال باشند که چگونه مىتوان بهتر و بیشتر آموخت، نه آنکه تنها به توصیف و تشریح یادگیرى بپردازند. به اعتقاد او، شاگردان را نباید در برابر دانستهها قرار داد، بلکه باید آنان را با مسأله روبرو کرد تا خود به کشف روابط میان امور و راهحل آنها اقدام کنند. برونر مىگوید: برنامه باید به قدرى منظم و سازمان یافته باشد که شاگرد را به فعالیت وادارد؛ زیرا اگر ما پاسخ را مستقیماً در اختیار شاگردان قرار دهیم، آنان را به کتاب و معلم متکى مىسازیم و سبب مىشویم که از خود کوششى نشان ندهند و در نتیجه، رضایتخاطر از یادگیرى به دست نیاورند و انگیزههاى یادگیرى در آنان تضعیف شود.

رشد ذهنى از دیدگاه برونر
برونررشد ذهنى کودک را به یکسرى گامهاى پیاپى (A series of stairsteps) که هر کدام داراى قابلیتهاى معینى است، تشبیه مىکند که رشد هر یک از این قابلیتها پیشنیاز (Prerequisite) رسیدن به گام بالاتر است. محیطهاى متفاوت در تسریع و کند کردن این گامها نقش مؤثرى دارند. بنابراین، اختلافنظر دو دانشمند در میزان تغییرى است که از محیط حاصل مىشود. پیاژه عقیده داردکه تغییر به مقدار متوسط حاصل مىشود، در حالى که برونر به عظمت این تغییر اعتقاد دارد.
برونر علاوه بر تأکید نقش محیط، مىخواهد تغییراتى در این نقش بهوجود آورد، جائى که پیاژه فقط ناظر به رشد در مراحل مختلف بوده و مىخواهد شواهدى از ادراک کودک در این مراحل بهدست آورد. هدف کوششهاى برونر این است که فهم کودکان را فزونى بخشیده و حرکت آنها را در طى این مراحل تسریع نماید.....

تعداد مشاهده: 652 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 10

حجم فایل:94 کیلوبایت



دانلود فایل