فایل جی

دریافت مقالات علمی و پروژه های دانشجویی

فایل جی

دریافت مقالات علمی و پروژه های دانشجویی

تحقیق تکواژشناسی

تحقیق تکواژشناسی




دانلود تحقیق با موضوع تکواژشناسی،
در قالب word و در 18 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:یکی از طرق جالب پرداختن به مسایل تکواژشناسی پاسخگویی به این پرسش است که ،واژه های جدید چگونه به وجود می آیند؟با آزمودن فرایند ایجاد واژه های جدید،باید بتوانیم اصول عام و بنیادی سازی را کشف کنیم.
ابداع واژه های جدید
واژه های جدید و بی سابقه پیوسته وارد زبان می شوند.این،اغلب هنگامی رخ می دهد که سخنگویان واژه های جدیدی را کشف یا(ابداع) می کنند تا اشیاء نوپدیدی را نام نهند که بر اثر تحولات صنعتی ساخته می شوند.برای مثال،واژه های ابداع شده ای همچون radar ، laser ، kleenex  و xerox  افزوده های جدید به زبان انگلیسی هستند.
واژه های radar  و laser  واژه های اختصاری هستند:هر یک از حروف این واژه ها،نخستین(یا دومین)حرف یک واژة کامل دیگر است.برای مثال واژة laser  از تسلسل واژه های radio detecting and raning  برگرفته شده است،.و واژة laser  اختصاری است از:
light amplification (by) stimulated emission (of) radiation  . ذکر این مطلب مهم است که هر چند این قبیل واژه ها در اصل به عنوان واژه های اختصاری ایجاد می شوند،سخنگویان بزودی منشأ ایجاد آنها را به فراموشی می سپارند،در نتیجه واژه های  اختصاری به واژه های مستقل جدید تبدیل می شوند.....

تعداد مشاهده: 544 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 18

حجم فایل:17 کیلوبایت



دانلود فایل

تحقیق آموزش بزرگسالان

تحقیق آموزش بزرگسالان




دانلود تحقیق با موضوع آموزش بزرگسالان،
در قالب word و در 19 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:از جمله مهمترین نهادها، وزارتخانه‌ها و سازمانهای دولتی و غیر دولتی مسوول آموزش بزرگسالان‌ میتوان به سازمان نهضت سواد آموزیL.M.O ‌، وزارتخانه‌های جهاد سازندگی و کشاورزی‌ و سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران اشاره نمود. نظر ‌به‌نقش قاطع L.M.O در آموزش بزرگسالان در سال 1987 شورای پشتیبانی آموزشی تحت ریاست رئیس‌شورا به تشکیل جلساتی جهت طراحی و تصویب استراتژی ها و یافتن راه حلهای علمی جهت مبارزه با بی سوادی تشکیل یافت. برنامه‌ریزی آموزشیاز جمله مهمترین برنامه ریزی های آموزشی که در حوزه آموزش بزرگسالان صورت گرفته می توان به موارد ذیل اشاره نمود: 1. تغییر ساختار دوره های آموزش حضوری ‌به‌ آموزش مکاتبه‌ای و نیمه حضوری 2. برطرف نمودن بیسوادی در افراد رده های سنی 40-10 سال 3. تحکیم و تثبیت مهارت‌های سوادآموزان و نوسوادان در جهت جلوگیری از بازگشت آنان ‌به‌دورة بیسوادی 4. ثبت‌نام کودکان در مدارس رسمی 5. اعمال محدودیتهایی ‌در هدایت افراد بیسواد و کم سواد رده های سنی زیر 40 سال ‌به‌کلاس‌های سوادآموزی 6. استفاده از منابع عمومی و خصوصی جهت مبارزه با بیسوادی من جمله رسان‌ه‌های جمعی مانند رادیو، تلویزیون و نشریا....

تعداد مشاهده: 782 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 19

حجم فایل:24 کیلوبایت



دانلود فایل

تحقیق فلسفه و تعلیم و تربیت

تحقیق فلسفه و تعلیم و تربیت




دانلود تحقیق با موضوع فلسفه و تعلیم و تربیت،
در قالب word و در 16 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:چکیده
فلسفه بر وضوح، قصد، انتقاد و توجیه به عنوان ارزش هاى مهم براى مربیان تأکید دارد. متقن ترین نمونه فلسفه تعلیم و تربیت از سوى جان دیویى و در عصر ما نیز از سوى پائولو فربر ـ کسى که به فلسفه تعلیم و تربیت به عنوان ابزارى براى بازسازى تجربیات انسان، مدارس و جامعه مى نگریست ـ ارائه شده است. در این نوشتار، نویسنده تاریخچه مختصرى از فلسفه تعلیم و تربیت و بیان رویکردهاى مطرح در این زمینه مى پردازد و در ضمن آن، به شرح و توضیح نهضت تحلیلى در فلسفه و نفوذ آن در فلسفه تربیتى پرداخته و از پیترز به عنوان برجسته ترین فیلسوف تعلیم و تربیت معاصر و چهار حوزه کارى که براى فلاسفه مطرح است، نام مى برد. سپس انواع فلسفه تعلیم و تربیت، تقسیم بندى هاى متفاوتى که در این خصوص انجام شده است را بیان مى کند. براساس یکى از این تقسیم بندى ها، فلسفه تعلیم و تربیت به عمومى و حرفه اى تقسیم مى شود. رویکردهاى دیگرى که در این جا به آن ها اشاره شده است عبارتند از: الهام بخش، دستورى و فرمایشى، تحقیقاتى و تحلیلى. و در پایان نویسنده شیوه هایى از تدریس فلسفه تعلیم و تربیت را توضیح داده است. به واقع این مقال، به نوعى رابطه فلسفه و تعلیم و تربیت را براى محققان آشکار مى سازد.

فلسفه تعلیم و تربیت و منتقدان آن
اگرچه فلاسفه گذشته در زمینه تعلیم و تربیت آثارى داشته اند، اما فلسفه تعلیم و تربیت به مفهوم رایج آن، تنها در این قرن از محبوبیت برخوردار بوده است. در سال هاى اخیر، این رشته براى تثبیت خود، به عنوان بخش مهمى از تربیت معلم، که غالباً تنها یک بخش از دروس اصلى تعلیم و تربیت را شامل مى شود، مشکلات بسیارى داشته است. به بیان دیگر، بهره گیرى از اندیشه ها و تحلیل هاى فلسفى در تعلیم و تربیت، با انتقادات فراوانى از درون و برون این رشته مواجه بوده است.
ژاک بارزون (Jacques Barzun) نسبت به کتاب هاى بسیار بد و ناخوشایندى که در زمینه تعلیم و تربیت نوشته شده، اعتراض داشت. او به ویژه از یک فلسفه تعلیم و تربیت خاص، به دلیل این که در میان قضاوت هاى نابخردانه خود، مسأله اهداف را در تعلیم و تربیت مسأله اى مربوط به ارزش ها قلمداد کرده، دل زده شده است.
چارلز سیلبرمن (Charles Silberman) نیز در بررسى هایى که از مدارس به عمل آورد، به دلیل فقدان مبارزه کافى علیه بى فکرى مشهود در تعلیم و تربیت، در زمره منتقدان و مخالفان فلسفه تعلیم و تربیت قرار داشت.....

تعداد مشاهده: 644 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:13 کیلوبایت



دانلود فایل

تحقیق موفقیت

تحقیق موفقیت




دانلود تحقیق با موضوع موفقیت،
در قالب word و در 19 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
شادی و شادمانی رابطه تنگاتنگی با میزان موفقیت در زندگی دارد. برای تداوم این شادی باید همواره از زندگی خویش رضایت داشته باشیم. انسان، از لحظه ای که خود را می شناسد تا آن  دم که چشم از جهان فرو می بندد، پیوسته در تلاش برای دستیابی به موفقیت وکامیابی است. بنابراین تعجبی ندارد اگر همه طالب آموختن رمز وموفقیت باشند.
نیل به موفقیت کلید و مفتاحی دارد وکسی که آن را یافت، هرگز از قله شادمانی فرو نخواهد آمد. انسان با کسب موفقیت به دو پیروزی بزرگ نایل می گردد: هم به لحاظ مادی بی نیاز می شود و هم از نظر روحی و روانی شایستگی خود را به اثبات می رساند. تحقق این دو هدف ارزشمند، خود مشوق انسان است تا سراسر عمر در تلاش و تکاپو باشد.
به این منظور، صدها کتاب در سراسر جهان منتشر شده که همگی در صدد کشف راز این کیمیای سعادت اند. در ایران نیز کتابهای متعددی در این زمینه ترجمه شده تا پاسخگوی نیازهای علاقمندان باشد. با نگاهی اجمالی به این کتابها در می یابید که آنها برغم تفاوت اندک در عنوان، از مضمونی یکسان برخوردارند. مطالب هریک نیز در قالب کلمات و جملاتی متفاوت اما با مفهومی مشابه مطرح شده است.
الگوهای ارائه شده در این ترجمه ها اگر چه در جای خود بسیار با ارزش اند و باید قدر زحمات مترجمین آنها را دانست، اما از آنجا که برگرفته از جوامع پیشرفته غربی اند، نمی توانند برای کشورما، ایران، صددرصد کارساز باشند. بدین جهت، در این کتاب راه و روشی متناسب با فرهنگ، خلق و خو و عادات ایرانی پیشنهاد شده تا در جای خود راهگشای بسیاری از مشتاقان موفقیت باشد.
نگارنده با آگاهی از این موضوع که فرضیات و  تئوریهای نیازموده و تجربه نشده غربیها نمی تواند معیار خوبی برای ما باشد، سعی کرده از گفته ها، شنیده ها، عملکردها و نیز تجربیات کسانی که در ایران زندگی می کنند و مراحل موفقیت را پیموده اند، بهره گیرد و آنها را بی پیرایه، همراه با تجربیات خویش ارائه دهد تا با برخورداری از نتایج ملموس دست به انتخاب آگاهانه تری بزنید.
الگو قرار دادن گفتار بزرگان به منظور دستیابی به موفقیت، یکی از روشهایی است که در بین اکثر مردم جهان مرسوم ومعمول می باشد. در این راستا، بخش از مطالب کتاب به روش استفاده از گفتار بزرگان و دانشمندان از ملیتهای مختلف ونیز تجربیات حاصل از این الگو برداری که توسط نگارنده صورت گرفته، اختصاص داده شده است. ضمناً در بعضی از صفحات کتاب به تجربیات خود اشاره کرده و بناچار به گذشته خود پرداخته ام  ناخواننده با مسائل حقیقی و برخاسته از جامعه خود بهتر آشنا شود. همان طور که می دانید، امروزه سریعترین شیوه آموزشی خواندن زندگینامه است. لذا در این کتاب سعی شده با کسانی که از صفر آغاز کرده اند و در پی سالها تلاش به عنوان شاهدانی عینی در جاده پیروزی گام برمی دارند، مصاحبه شود تا شما با تجربیات آنها و شیوه برخوردشان با مشکلات آشنا شوید و با آگاهی بیشتر در مسیر هدف خود گام بردارید.
بدیهی است شمار فراوانی از انسانهای موفق در گوشه و کنار این کشور زندگی می کنند که نه فرصت مصاحبه با تک تک آنها فراهم بود و نه امکان دسترسی به همه آنها وجود داشت.....

تعداد مشاهده: 675 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 19

حجم فایل:26 کیلوبایت



دانلود فایل

تحقیق آسیب شناسی رشوه و رشوه خواری در نظام اداری

تحقیق آسیب شناسی رشوه و رشوه خواری در نظام اداری




دانلود تحقیق با موضوع آسیب شناسی رشوه و رشوه خواری در نظام اداری،
در قالب word و در 14 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
آسیب شناسی رشوه و رشوه خواری در نظام اداری
تجربه های به دست آمده در جوامع مختلف بیانگر این امر است که فساد اداری دارای ابعاد پیچیده می باشد که مبارزه با آن نیازمند سیاستی مستمر و نظامند است .
در حقیقت رشوه مانند عفونتی است که اگر بر اندام جامعه نفوذ پیدا کند اعضای آنرا یکی پس از دیگری آلوده می کند و از کار می اندازد و چه بسا تسری این عفونت کل پیکره جامعه را فاسد سازد.پیامدهای فساد اداری (رشوه) بطور عمده در قالب معضلات و ناهنجاری هایی چون سوء استفاده از موقعیت های شغلی ، ارتشاء ، اختلاس و ایجاد نارضایتی هایی برای ارباب رجوع و افراد ذیربط بصورت گروه سازمان یافته آشکار می شود.
تحقیقات گوناگون صورت گرفته درباره میزان نیاز و در آمد افراد جامعه بویژه کارکنان اداری حکایت از آن دارد که با گذشت زمان و افزایش بی رویه تورم در سال های اخیر نه تنها سطح در آمد نتوانسته است به روی نیاز های افراد غلبه کند بلکه از حرکت نزولی نسبت به ریشه نیازهای مادی حکایت دارد .
اخیراً سازمان شفاف سازی جهانی ، کشور اسلامی ایران را در میان ١٤٦ کشور جهان در رتبه ٨٨ قرار داده است و شاخص ایران در این زمینه ٩/٢ از ١٠ بوده است ،بر اساس این شاخص رتبه ١٠ کمترین میزان فساد و صفر بالاترین میزان فساد اداری را نشان می دهد که این رده برای کشوری که به حق پرچمدار جهان اسلام می باشد و ظرفیت و پتانسیل لازم برای محوریت سایر کشور های مسلمان و ملت های آزاده جهان را دارد و از نظر سلامت اداری شایسته نیست.
لذا طی این مقاله سعی بر این داریم که عوامل و مراتب رشد سلامت اداری را تشریح نمائیم.....

تعداد مشاهده: 830 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 14

حجم فایل:14 کیلوبایت



دانلود فایل