خصوصیات سیستم GFS:
1- شفافیت عملکرد ( دارایی ها – بدهیها – درآمدها – هزینه ها )
- عدم تلقی فروش دارایی های سرمایه ای به عنوان در آمد
- جلوگیری از تداخل اعتبارات هزینه با اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و بالعکس
2- هماهنگی با استانداردهای پذیرفته شده جهانی از سوی صندوق بین المللی پول (IMF)
- قابلیت مقایسه بودن بودجه با عملکرد دولت ها با یکدیگر
تعریف نظام آماری :
در
یک تعریف ساده نظام آماری عبارت از مجموعه سازمانها ، ادارات ، موسسه ها و
به طور واحد هایی است که در کشور به برنامه ریزی جمع آوری ، استخراج ،
انتشار و تجزیه تحلیل عملی آمار اشتغال دارند .
اهداف دستورالعمل (GFS) :
دستور
العمل GFS نظام آماری تخصصی اقتصاد کلان را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل
قرار می دهد که برای حمایت از تحلیل های مالی طراحی شده اند در نظام GFS
برای دستیابی به اهداف مورد نظر اصلاحات به دو مرحله تقسیم می شود :
الف – اهداف کوتاه مدت
ب- اهداف بلند مدت
الف - اهداف کوتاه مدت شامل :
تغییر
در ترکیب ساختار بودجه – اصلاح در روش بر آورد در آمدها و هزینه ها –
اصلاح در نظام مدیریت اطلاعات بودجه ای ، اصلاح نظام طبقه بندی و شفاف سازی
درآمدها و هزینه ها .
ب) اهداف بلند مدت نظام آماری مالی دولت GFS
اصلاح در ساختار حسابداری – اصلاح در روش های بودجه ای اصلاح نظارت بودجه ای
ساختار و خوصیات سیستم GFS
نظام
GFS ، معمولاً بخش های عمومی دولت را تحت پوشش قرار می دهد این بخش ها به
عنوان واحد های نهادی تعریف می شوند که به مثابه دستگاههای اقتصادی هستند
که می توانند دارایی تملک کند ، بدهی ایجاد نمایند و برای بدست آوردن حقوق
خود با سایر دستگاهها به داد و ستد بپردازند ...
تعداد مشاهده: 759 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.zip
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 30
حجم فایل:22 کیلوبایت
هدف کلی این مقاله بحث در مورد اثارت پذیرش استانداردهای حسابداری بین المللی و اجرای این استانداردها بر شرکتها می باشد.
بطوری که IAS بر مدیریت شرکتها و صورتهای مالی شرکتهای بررسی شده اثر دارد.
صورتهای
مالی تهیه شده در ضمایم این مقاله، به منظور پشتیبانی و یا تائید و عدم
تائید یافته های مقالاتی که اثر IAS رابر روی شرکتها می سنجد می باشد.
حسابداری
بین المللی رشته ای آکادمیک است که در چند سال گذشته بوجود آمده است.
همچنین، حسابداری بین المللی مباحث خوب و جالبی را بین اقتصاد دانان برای
ارایه مسایل محتلف آینده که ناشی از حد و مرزهای علمی و عملی محیط است ،
مطرح می کند.
بعد این مساله مورد تاکید و توجه قرار گرفت، یعنی مساله
یکپارچه سازی شرکتها، که این مسئله مربوط به فرصتها یاتهدیدهای رویکردهای
جدید برای افزایش فروش و همچنین برای بدست آوردن منابع مالی از بازارهای
مالی بین االمللی است.
که اخیراً این مسائل با محدودیتها و موانع زیادی روبرو شده است.
از نقطه نظر حسابداری ، جهت یکپارچه سازی حسابداری بین المللی ، مواجه شدن با این محدودیتها و موانع است . (Combarros ,2000)
همچنین
(Radhede , Wahlberg) در سال 2003 بر عدم هماهنگی حسابداری در سطح دنیا
اشاره داشتند و بیان کردند که این مساله برای سرمایه گذاران و شرکتها
مشکلاتی را در باب فهم اصول حسابداری بوجود می آورد، در نتیجه یک واحد غیر
ملی برای ارایه و حل مسایل و تفسیر قوانین پذیرفته شده بین المللی برای
حسابداری مورد نیاز است.
چنین واحدی یا هیأتی ، هیأت تدوین استانداردهای
حسابداری بین المللی است که با در نظر گرفتن منافع عمومی ، استانداردهای
جهانی راجهت ارائه اطلاعاتی شفاف و با کیفیت برای تهیه صورتهای مالی با
قابلیت مقایسه زیاد وضع می نماید.(IAS , 2002,p.1)
اگر چه استاندارهای
حسابداری بین المللی ، زبا ن مشترک تعریف و تفسیر و تهیه صورتهای مالی در
سراسر دنیا است ، (Blance ,2003) ، بعلاوه هدف کلی آن ، ارائه معیا و بینش
منطقی و کافی در ارتباط با شرکتها ، که برای سرمایه گذاران و سهامداران
مفید است ، می باشد.
پذیرش و اجرای استانداردهای حسابداری بین ال ، کارایی شرکتها را افزایش می دهد ...
تعداد مشاهده: 953 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.zip
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 16
حجم فایل:19 کیلوبایت
چکیده:
بازاریابی
شامل فعالیت هایی می شود که در رابطه با رساندن خریدار و فروشنده به
یکدیگر برای انجام معامله ، صورت می گیرد. بازار جهانگردی بر مبنای منطقه
جغرافیایی ، ترکیب جمعیتی ، نوع رفتار یا بر مبنای رواننگاری بخش بندی می
شود. در آمیخته بازاریابی عوامل گوناگون که بر تلاش ها ی بازار یابی اثر
میگذارند به چهار گروه اصلی طبقه بندی می شوند که عبارتند از: محصول،
توزیع، قیمت و ترویج یا گسترش محصول (سیاستهای تشویقی). برای اطمینان یافتن
از اینکه همه تلاش ها در راه تأمین هدفهای کوتاه مدت و بلند مدت سازمان
انجام شود باید برای بازاریابی خدمات ، برنامه هایی تهیه کرد. کار تهیه یک
برنامه موفق بازار یابی با تجزیه و تحلیل عوامل محیطی شروع می شود و باید
به عوامل اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی توجه کرد . در این راه باید روند بازار
و روند رقابت را تجزیه و تحلیل نمود. در برنامه بازار یابی شیوه بخش بندی
بازار ، هدفهای کوتاه مدت و استراتژیک و سرانجام برنامه های عملی برای
تأمین هدف های مورد نظر مشخص می شود.
واژگان کلیدی: بازاریابی خدمات- جهانگردی یا گردشگری- جهانگرد یا گردشگر- آمیختهی بازاریابی
مقدمه :
ایران
دهمین کشور از نظر جاذبههای تاریخی،مذهبی وطبیعی برای جذب گردشگری شناخته
شده است.در صورتی که توریسم ایران در جهان جایگاه پایینی دارد به گونه ای
که در سال های پایانی قرن بیستم کمتر از نیم درصد از سهم بازار گردشگری را
به خود اختصاص داده یعنی از هر 1000 گردشگر فقط 2 نفر ایران را انتخاب می
کنند. و این نشان می دهد که ایران هنوز در مرحلهی اکتشاف قرار دارد و برای
بسیاری از گردشگران ناشناس است. تعداد گردشگران خارجی در ایران محدودند ،
غالباً انفرادی و مراودهی مردم محلی با گردشگران در سطح مطلوبی است. این
مطلب به وضوح روشن می کند که جهانیان هنوز ایران را نمی شناسند. در سالهای
اخیر شرکت در نمایشگاه های بین المللی و شبکه تلویزیونی که جذابیت های
گردشگری را برای خارجیان نمایش می دهد توانسته در شناساندن جاذبه های
کشورمان تا حدی موثر باشد؛ اما متأسفانه در امر بازاریابی نه تنها سرمایه
گذاری کافی انجام نگرفته بلکه سیاست های روشنی نیز تدوین نگردیده است؛
همچنین فعالیت های انجام شده غیر علمی و پراکنده بوده اند. در این صنعت
کالاها و خدمات متفاوتی از طریق عرضه کننده گان مختلف هر روز وارد بازار
میشوند و همه در پی رقابت با یکدیگر هستند. در این میان جلب نظر گردشگر به
خرید یکی از این خدمات و مهمتر از آن ایجاد رضایت مندی در او بسیار دشوار
است. تقاضا یک گردشگر علاوه بر سلایق شخصی به مد ، پیشنهاد اطرافیان همچنین
فصل سفر ، بستگی دارد. مقصود از بازاریابی ، فعالیت های است که برای گرد
هم آوردن خریدار و فروشنده انجام می شود.«باتلر» فرضیه ی چرخه ی عمر مقصد
گردشگری را مطرح کرد.(1980 )او گفت که خدمات گردشگری هم مانند سایر خدمات
وکالاها چرخه ی عمر دارد وبازاریاب باید آن مرحله ومرحلهی بعد را شناسایی
وبرنامه ریزی های لازم را انجام دهد.چرخه ی عمر گردشگری به این تریب است ...
تعداد مشاهده: 972 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.zip
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 22
حجم فایل:21 کیلوبایت
تعداد مشاهده: 951 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.zip
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 26
حجم فایل:18 کیلوبایت
تعداد مشاهده: 960 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.zip
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 16
حجم فایل:14 کیلوبایت